fördriva sängliggartiden

2009-05-23 @ 16:13:36 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (1) Trackbacks ()

När jag väntade tösan mådda jag dåligt och kräktes väldigt mkt. Detta ledde till att jag var väldigt trött och utmattad väldigt ofta vilket i sin tur ledde till att jag låg i sängen (eller på soffan) en hel del.
Och det var inte så där otroligt roligt alla gånger ska jag be om att få tala om för er. För att fördriva tiden läste jag en hel del. Allt var ju nytt och spännande, jag hade ju upptäckt en helt ny värld som skulle utforskas!
Ja det blev en heeeel del om graviditeten och även en och annan bok om förlossningen och om småbarn. Jag lärde mig en hel del och tiden gick faktiskt lite, lite fortare.

Dessutom hade vi en boxer under den tiden så det blev en hel del tv när jag låg i soffan.
Därför vill jag verkligen tipsa er som inte har komplikationsfria graviditeter om detta. Böcker och tv fördriver den tråkiga sängliggartiden!   

 

Nu när jag väntar mitt andra barn så mår jag ännu en gång illa och jag kräks ännu en gång Denna gång mår jag faktiskt värre än vad jag gjorde med tösan. Dessutom har jag fått bekanta mig med foglossning och en jäkla massa sammandragningar/förvärkar. Inte kul. Ännu mera sängliggartid!
Tyvärr har jag ingen större lust att läsa om graviditeten (bortsett från vecka-för-vecka), jag kan ju redan allt. Förlossningen känner jag mig också säker på och jag vet ju hur det är att ha ett spädbarn. Och nu har vi ingen boxer. Filmer kan man ju se på men efter ett tag känns det som att man sett alla filmer som är värda att se, tyvärr.
Så den här gången har det blivit en hel del serier på dvd! Ett avsnitt på 20-40 min är precis lagom. Man orkar se hela utan att känna att huvudet inte riktigt hänger med. Och känner man sig pigg i knoppen (vilket man kan göra ibland, speciellt om det ”bara” är foglossningen som spökar) så kan man se flera avsnitt i rad.

En klar favorit är ju de desperata hemmafruarna! Tyvärr kan man få lite små ångest då man ligger där i sängen totalt osminkad och med skitigt hår och med spyhinken bredvid sig… jag menar kolla in Gabriellas sminkning och hennes hår. Och Brees hus, vem skulle inte vilja ha de?! Ja i sådana lägen kan det vara bra att ha några andra serier i beredskap. På min topplista hamnar CSI, House, Eureka och 2 och ½ män.
Vill man se animerat så kan jag tipsa om Simpsons (finns ju ett X antal säsonger = ett X antal timmars tv tittande) och Futurama.
Dessutom är det lite lättare att få i sig mat (om man nu har problem med hyperemesis) när man har fokus på någonting annat än själva ätandet. De slinker liksom bara ner utan att man egentligen tänker så mkt på det.

 

Så för att sammanfatta:

Böcker, tv och serier på DVD fördriver sängliggartiden på ett utmärkt sätt!


Kommentarer

Postat av: Josse

Jag är verkligen tacksam och glad över att jag bara mådde pyton i 15 veckor, för det var inte roligt! Man orkar ju verkligen ingenting när man bara spyr och mår dåligt. Har bara skola denna vecka som kommer sen har jag sommarlov, känns konstigt att få så mkt fritid helt plötsligt, måste ladda upp med böcker och filmer/serier till regniga dagar. Men denna sommar ska bli solig och varm hade jag tänkt mig ;D



Men snart har du din bebbe hos dig och du får börja må bättre igen. Vad är känslan nu, pojke eller flicka? :)

2009-05-23 @ 19:06:39
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback