En fråga från undrande

2009-11-16 @ 15:31:51 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

fått en fråga som jag vill svara på. :)

Undrande frågar: varför ska du hinna göra det innan 1a advent?

Svar:
Varje år julstädar vi (vill understryka VI, jag och goben, tillsammans. inte bara jag :)). Ordentligt. Ja som de flesta andra antar jag.
Jag vill vara klar med allt julstök innan december så jag bara kan njuta av hela månaden, i lugn och ro. Julen för mig är 1-24 december. Alla dagar, inte bara själva julafton. Så jag vill kunna njuta, mysa och busa med familjen under den tiden.
Många lämnar julstädning, julklappsköp, pynt, planering med mera till december och sen får de stressa som f*n. Vilket, enligt mig, är onödigt. Jag föredrar att göra bort de jag kan i tid :).
Jag tycker att det är lite mysigt att småstressa dagarna före advent och veta att efter att ”första ljuset brinner” så kan jag bara ta de lugnt för då är det mesta klart.

Att baka och slå julklappar lämnar jag till december. Det är en del av julen och stressar mig inte de minsta :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback