Fråga från nyfiken

2009-11-17 @ 11:40:57 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Fått en till fråga. Vad kul det är att ni vågar börja fråga lite :). Tar absolut inte illa upp så ni vågar skriva vilka ni är också ;)

nyfiken frågar:

Hej !

Undrar om du jobbar någonstans ? Jobbar din gubbe någonstans ? Tänkte man läser aldrig att någon av er jobbar eller så. Om ni inte jobbar, hur klarar ni ekonomin osv men 2 barn. Är inte det lite jobbigt, knivigt ? Är det inte jobbigt att gå hemma hela tiden? Vill du inte jobba ? Tänkte du verkar ha varit hemma i flera år(, typ 3-4år)eller ?

 

 

Svar:
Nej jag har inte jobbat sen jag väntade tösan. Jag har prioriterat att vara hemma med henne så länge som möjligt. Efter att hon började förskolan började jag läsa matte B på halvfart (så hon inte skulle få så långa dagar på fsk). Sedan blev jag ju gravid med krabaten och fick hyperemesis ganska fort. Det gjorde ju att jag missade massa lektioner och inte hade energi till att plugga ordentligt. Två månader före han föddes tog jag ut fp med så jag kunde gå hemma på heltid.

Jag kommer försöka vara hemma ett bra tag med krabaten också (och under föräldraledigheten passar jag på att bläddra lite i skolböckerna så jag inte glömmer allt). Och sedan, när han börjar fsk, ska jag nog börja plugga igen.

Goben min läser upp matten just nu. Före de har han haft resejobb. Han har alltså rest iväg till olika platser i Sverige via ett företag. Det har vart kämpigt att vara själv med tösan, speciellt då jag var gravid med krabaten och mådde så illa. Men de ger rätt mkt pengar och sen hade han kunnat vara hemma längre sträckor :).


Mina barn är det viktigaste. Jag vill vara hemma med dem. Jag vill att de ska bli uppfostrade av oss föräldrar och inte av förskolan. Vi klarar oss ekonomiskt, vi sparar bla från gobens resejobb. Visst kan det vara lite kämpigt ibland men vi vet hur man snålar. Vi har inga onödiga utgifter och är bra på att roas oss till minimala kostnader ;). Att åka pulka och bygga snögubbar är väldigt billigt ;) haha

En dag ska jag ocks ut på arbetsmarknaden. Och de ser jag fram emot. Men till dess tänker jag njuta av mina underbara skitungar!


Kommentarer

Postat av: Emelie

Bra svarat Mia! : )

2009-11-17 @ 18:07:00
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback