God morgon nyttiga frukost!

2009-11-23 @ 07:37:09 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

God morgon nyttiga frukost!

Här sitter jag och laddar upp inför dagens utmaningar. Kör ”hard core” och käkar pizza och dricker cola och kaffe. Kan man bli mer hälsosam? Nej, just de!

Utmaningarna för dagen blir väl följande:

Tvätta
dammtorka klart skåpen i köket
rengöra ugnen
torka av kylen
föra ner cyklarna till förrådet.

Att föra ner cyklarna till förrådet skulle vart gjort för… hmm… en vecka sedan? Men goben kör med sitt ”jag gör det sen”. Och kom nu inte och tro att jag inte försökt! Två gånger har jag vart på väg ner med de där fördömda cyklarna men då börjar han tjata ”jag SKA göra det”, ”men JAG göööör de” osv. och så blir det endå inte gjort.
Frysen borde frostas av. Men de får bli en annan gång. Inväntar riktiga minusgrader så vi kan slänga ut maten på balkongen medan vi donar.

Får jag några minuter över så kanske jag bakar lite inför dopet. Det börjar ju närma sig nu :)

 

 

 

 


Sänder en tanke till vännerna som har det svårt just nu.


Kommentarer

Postat av: Elin

Ja, iofs =)

2009-11-23 @ 09:17:17
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Postat av: Elin (Mamma till Rasmus)

"jag SKA göra det Sen..." Det känner man igen. Tyvär lite väl bra. Det är typ jag som gör allt av städningen i gamla lägenheten, upppackning av saker i nya, fixa hem elektriker, fixa torktumlare och diskmaskin, försöka (som bara den, det är svårt) hitta fötter till badkaret som gick sönder i frakten. Jaa, listan kan göras lång... Vad ska man göra med dem!? Sparka dem i rumpan?

2009-11-23 @ 20:20:41

Postat av: Malin

Tack söta du!

2009-11-24 @ 10:38:49
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback