ingen bra dag

2009-11-25 @ 13:06:44 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Idag är en sådan där dag som jag jätte gärna hade snabbspolat mig igenom . Humöret är INTE på topp om vi säger som så.

Det hela började med att tösan var uppe till 22 (!) igår kväll. Goben fick väcka henne på morgonen och hon var supertjurig och ville INTE till förskolan. Jag har ju den åsikten att vi inte ska tvinga iväg henne om hon nu absolut inte vill. Vi har ju möjlighet att ha henne hemma. Så hon blev hemma.
Hon har vart tjurig och grinig hela förmiddagen. Antagligen för att hon är understimulerat, har fått lite uppmärksamhet på senaste och är småtrött som resten av familjen.

Sedan hjälper det ju inte att städningen aldrig blir klar. Nu är det verkligen inte mycket kvar (egentligen är det bara golven, vädra sängkläder och föra iväg skot kvar, och cyklarna, de förbannade cyklarna) men de blir ju aldrig gjort. Jag blir så less på eländet. Jag är inte jätte pedant men jag orkar inte ha de stökigt omkring mig!

Barnen är understimulerade och behöver uppmärksamhet för det har gått så mkt tid till städningen. Städningen bli aldrig klar för att barnen är understimulerade och hittar på hyss för att få uppmärksamheten.

Va fan ska jag göra?!

 

 


Kommentarer

Postat av: Elin

Skicka lösenord + inloggningsnamn till [email protected]



Jo, har fått veta vars hunden håller hus :)

2009-11-25 @ 13:57:10
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Postat av: anne

det är samma här.... barnen hittar på hyss så städningen stannar av, men nu har jag fått dom o hjälpa till ist. Ena tvättar fönster och den andra dammtorkar... det håller dom syssesatta iaf :)

Och mitt mål e att det sista av städningen görs på fredag då jag ska pynta jul på lördag!

2009-11-25 @ 14:28:45
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com

Postat av: Emelie

Vill du ha en hjälpande hand är jag inte långt borta.. : )

2009-11-25 @ 15:31:02
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback