to do

2009-11-17 @ 09:14:53 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Jag är en människa som gillar listor. Som om de var någon som inte visste de? Fast de gäller bara ”att göra listor”. De hjälper mig att fokusera. De gör mig mindre stressad att få ner allt på papper. Då har jag översikt och kan stryka av grejer allteftersom. Då slipper jag vara rädd för att glömma.
En anledning till att listorna inte stressar mig är för att jag vet att det inte är hela världen om jag inte får allt gjort. Man måste ha en lite avslappnad inställning till de hela.

Nu har jag försöka koma igång med städningen här hemma men jag vandrar bara runt och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Så därför kommer dagens ”att göra” lista här.

To do idag:
Tvätta klart
Vika in de som torkat
Gå igenom allt i toan
fortsätta rensa i garderoben och bli klar med alla mina kläder + allt på golven
promenad
utelek med barnen
Göra klart tösans kalender
Desperata hemmafruar

 


Kommentarer

Postat av: Nyfiken

Hej !



Undrar om du jobbar någonstans ? Jobbar din gubbe någonstans ? Tänkte man läser aldrig att någon av er jobbar eller så. Om ni inte jobbar, hur klarar ni ekonomin osv men 2 barn. Är inte det lite jobbigt, knivigt ? Är det inte jobbigt att gå hemma hela tiden? Vill du inte jobba ? Tänkte du verkar ha varit hemma i flera år(, typ 3-4år)eller ?

2009-11-17 @ 11:16:59
URL: http://Nyfiken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback