Vill, borde och måste

2009-11-14 @ 07:29:30 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Just nu finns det så mycket jag vill och borde göra. Blir nästan lite tokig på alla ”jag vill”, ”jag borde” och ”jag måste”. Tiden och energin räcker ju inte till.

 

Drar till med en lista (för ovanligheten skull!).
jag vill, jag borde, jag måste listan:

beställ och skicka in förskolepapper åt krabaten
välj psalmer till dopet
bestämma om vi ska beställa skolfoton

sy upp jeans
sy upp mysbyxor
sy förkläde till tösan

baka klart muffinsen till dopet
baka bröd

köpa de sista julklapparna
köpa ett nytt soffbord

julstäda
gå ut med ungarna
se några filmer
hälsa på folk

Funderar på att lägga upp dagen såhär:
Morgonen: baka och kanske sy upp en byxa. Det går fort.
Förmiddagen: lunch ute om vädret tillåter, någon som hänger på? Pulka och bus. Köpa lördagsgodis.
Eftermiddagen: kaffe hos (frivillig?). Hem och äta middag. Tjata på goben om psalmerna.
Kvällen: film med (frivillig?).

Bra plan. Hoppas Goben håller med!

 


jag och mina mirakel


Kommentarer

Postat av: Elin (Mamma till Rasmus)

Hade jag läst din blogg lite tidigare hade jag gärna anmält mig frivillig som filmkompis, här får man se film själv ikväll eftersom båda grabbarna redan sover sedan ett tag tillbaka. Haha, trötta grabbar man har.

2009-11-14 @ 20:15:13
URL: http://brightvividangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback