year one

2009-11-13 @ 08:23:21 Permalink film och böcker Kommentarer (1) Trackbacks ()

Igår såg vi Year one.  Jag, goben, tösan och krabaten. Tösan gav upp efter halva filmen.

”Year one utspelar sig i en mystisk förhistorisk tid då grottmänniskor levde sida vid sida med flera kända bibliska figurer. När Zed (Jack Black) och Oh (Mich­ael Cera) blir utslängda från sin grotta av sin jägarstam och tvingas söka meningen med livet stöter de på Kain och Abel, Abraham och en massa annat känt från förr.”

 

Egentligen är filmen inte bra. Det är piss, bajs och sex i massor. Låg humor. Men endå tyckte jag filmen var bra.
Kanske för att det var den första filmen jag sett från början till slut med endast 1 kort paus?
Kanske för att det var så mysigt att se film med hela familjen?
Kanske för att den krävde noll koncentration från en trött småbarnsmamma?

Jag vet inte. Se den. Se den inte. Det spelar ingen roll.

 


Kommentarer

Postat av: Bela

Jag kommer på dopet, så du vet. Det blir bra. Vad önskar han sig i dop-present från mig? :)

2009-11-13 @ 11:09:52
URL: http://www.metrobloggen.se/badidas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback