God morgon dåliga minne

2009-10-20 @ 08:14:12 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

God morgon dåliga minne

Här sitter jag och sörplar morgonkaffe. Ovanligt va?
Jag hade tänkt fara iväg på morgonsim idag. Men eftersom våra barn vaknar vid 06.00 så måste ju någon vara uppe med dem och eftersom goben verkade så väldigt trött så lät jag honom sova. Blir nog en gammal hederlig promenad under förmiddagen istället.

hmm… jag hade ju laddat upp med en massa saker att skriva om men nu kommer jag inte ihåg någonting!
Det är hemskt hur dåligt minne jag fått på senaste. Skyller på sömnbristen. Tösan vaknar 1 gång per natt. Krabaten vaknar mellan 2-4 gånger. Sedan är det god morgon klockan 6. Och även om vi är 2 som delar på allt så blir det endå lite sömn. Även om goben är fin och tar lite större ansvar på nätterna så vaknar jag ju när barnen vaknar. Det blir sällan mer än 3-4 timmar sammanhängande sömn.

Nej jag kan verkligen inte komma ihåg vad det var jag tänkte skriva om. Så vi kör en lista.
Saker jag borde göra inom en snar framtid:

fotoboken
Har möjligheten att beställa en gratis fotobok från… fuji film(?). Ska bara hinna/orka göra klart den innan erbjudandet slutar gälla. Och innan det blir jul. Tänkte ge den till tösan i julklapp. Hon ÄLSKAR foton.

Önskefoto

Fick ett erbjudande om väldigt billiga fotokalendrar från önskefoto. Men koden de skickat med fungerar inte. Jäkla skit. Måste maila dem.

Cykeln
Tösan jäkla trehjuling snurrar runt här inne i lägenheten. Hon ÄLSKAR den (också). Och jag HATAR den. Den är i vägen hela tiden. Hon fastnar med den och får raseriutbrott. Hon cyklar in i en med den. Usch och fy.
Goben har lovat att föra ner den i förrådet. För flera veckor sedan. Men det blir ju aldrig gjort. Så jag får väl ta och göra det själv. Tyvärr har jag ingen nyckel… får väl sno gobens.

Renbädda
Det var måndag igår. På måndagar brukar vi (jag) renbädda. Men det blev aldrig gjort så jag får göra det idag.

Present
En nära vän till oss har fyllt år för ett tag sedan (önskar jag hade kunnat skriva nyligt…). Eftersom det är gobens vän ”från början”, och eftersom jag är den som alltid fixar det här med presenter, så tänkte jag att han fick fixa presenten. Men det är fortfarande inte gjort. Så jag antar att jag får göra det.

Dopet
Dopet börjar närma sig och det börjar bli dags att fixa inbjudningskorten så de hinner komma iväg i tid. Vi har en stor släkt och det är många som ska bli inbjudna och vi behöver veta vilka som kommer.
Gobens motto: ” det löser sig” och ”jo jag ska.   sen”.
Så det är nog upp till mig, om det nu ska bli gjort.



Nej tänk om man skulle sätta lite fart så någonting bli gjort någon gång…

Avslutar med lite roliga bilder. Pooooositiviteten!




Kommentarer

Postat av: Malin

2009-10-20 @ 08:35:00
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: malin

Smidig man är då.. Kanske ska skriva nå först? :)

Haha jo jag vet hur det är med det nuvarande taskiga minnet.. Jag kan hämta något och efter en sekund så är saken borta igen! Och kan verkligen inte hitta den då :D hemskt hur ens minne blivit så dåligt. Vi får göra suduko tillsammans ;D Kom över så kan vi gäspa ihop och disskutera dåligt minne, dagsysslor och barnen :)

2009-10-20 @ 08:37:08
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: Bela

Vad söta ni är! Ska bli kul att komma på dopet, måste verkligen dra tummen ur och bege mig mot Kalix nå - har ju pratat om det ganska länge haha. Fast nu är jag ju, som sagt, utan bil men mamma ska nog köpa en ny inom en vecka när hon fått pengar från försäkringsbolaget. Problemet är att jag inte vågar köra bil nu för tiden på grund av traumatiska men i hjärnan men, men det går nog att lösa. Dopet SKA jag på, så är det bara! Kul att du ringde här igår, även om vi inte hann surra så länge haha :)

2009-10-21 @ 17:27:58
URL: http://www.metrobloggen.se/badidas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback