God morgon Matematiken

2009-10-07 @ 07:25:24 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

God morgon Matematiken

Passar på att sätta mig här någon minut och skriva några rader. Goben och tösan har just begett sig ut i regnet, ösregnet, med siktet ställt mot bilen. Sedan förskolan.  Vanligtvis går vi med henne men idag… nej. Det regnar för mkt!
Så finaste tösan kommer spendera förmiddagen på fsk.

Krabaten ligger i sitt babygym och pratar med figurerna. Han är så fin. Smilar och ”pratar” hela tiden. Det kommer nog bli en social kille.

Jag sitter här med min kaffekopp. Som vanligt. Har hunnit slänga igång en tvätt och börja röja i diskstället.
Funderar på att baka. En ”blåBEbärspajkaka” tror jag de blir. Mamma (eller var det pappa?) och syster kommer förbi idag så jag måste ju nästan ha någonting att bjuda på, så de kommer lite oftare *PIIIIIIIIK*.

Alldeles snart ska jag börja räkna. Alldeles snart. Jag lovar. Ska bara se till att vakna lite först. Men sen SKA jag slå upp matteböckerna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback