jag gillar foton

2009-10-05 @ 12:33:25 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag gillar foton. Man skulle kunna säga att jag älskar foton. Att fotografera, att välja ut bilder och att sedan, en mörk höstkväll, krypa upp i soffan och titta på alla vackra bilder och minnas tillbaka. Att le och att skratta åt minnena. Det är nog det bästa ”fredagsmyset” som finns.

Men nu är det ju så att vi lever i en digital värld. Och det gillar jag. Det finns många fördelar en digitalkamera:
Man kan knäppa väldigt många bilder och slipper oroa sig för att ”rullen ska ta slut”
Man slipper vara rädd för att filmen ska bli skadad om tösan råkas öppna luckan
Man slipper framkalla X misslyckade bilder när tösan fått tag på kameran och övat sig på sin blivande fotografkarriär
Digitalkameror är oftast snyggare, vi har en rosa :D
Så  kommer vi då till nackdelarna:
Att ”fredagsmysa” framför en datorskärm är inte så mysigt.

Ekvationen:
Gilla digitalkamera + ogilla fredagsmys framför datorskärmen
Lösning:
Fotobok!

Finns i massa olika storlekar, former och prisklasser. Bara att välja de som passar en själv. Beställ och få den hemskickad. Enkelt!
Sedan är det bara att fluffa upp kuddarna, tända ljuset, ladda tekokaren och krypa upp i soffan och njuta av minnena.
Jag kommer beställa min fotobok härifrån: http://www.fujifilm-fotobok.se/


Ps. Tänkt på att de är jul snart? Perfekt julklapp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback