Lisa Jewells ”våga flyga”

2009-10-06 @ 20:16:34 Permalink film och böcker Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag har just läst ut Lisa Jewells ”våga flyga”.  Måste erkänna att jag stod och tvekade rätt länge innan boken fick följa med mig hem från biblo. Och nu är jag så glad att jag tog med den!

Bra bok.
Bra text.
Bra skriven, Bra att läsa, Bra form.
Bra bok.

Och, som vanligt, orkar jag inte recensera själv utan kopierar direkt från adlibris:

 

Leah sitter ofta i fönstret och fantiserar om huset mitt över gatan på 31 Silversmith Road. Det verkar vara ett slags kollektiv men med en så konstig blandning människor att det är omöjligt att förstå hur de hänger ihop. När Leah av en slump lär känna husets ägare Toby och han ber henne om råd i en svår fråga är hon mer än villig att hjälpa till. Hennes liv har plötsligt tagit en oväntad och sorglig vändning och hon är till och med tacksam att få något att engagera sig i då hennes fästman plötsligt deklarerat att hon inte är den han har tänkt gifta sig med.

Toby är en misslyckad poet och obotlig romantiker och han har utan några större hyresintäkter fått sina inneboende på halsen och varit för snäll för att säga ifrån, men nu måste även han komma vidare i livet och samvaron på 31 Silversmith Road ska få ett slut. Kan Leah hjälpa honom att vräka sina skyddslingar?



Rekommenderar – läs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback