Dagens IQ fiskpinne:

2009-09-13 @ 20:15:30 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Dagens IQ fiskpinne:

För länge sedan skrev jag upp ett recept på kladdkaka. En jäkligt god kladdkaka. Den hade blivit utsedd till Sveriges godaste i någon tävling.  
Skrev upp receptet på ett löst papper och efter ett tag bestämde jag mig för att skriva in de i kokboken. Tänkte att de kunde vara lättare att ha de där istället för att hålla reda på ett löst papper.

Så skulle jag baka denna kladdkaka idag.
Började smöra formen, bröa med kokos. Vispa ägg och socker. Smält smör. Blanda i vaniljsocker, kakao och mjöl. 1 tsk vaniljsocker, 4 msk kakao och… och… va fan? Jag hade glömt bort att skriva ner hur mycket mjöl man skulle ha! Jäkligt smart.
Fick gissa mig fram.

 

Resultatet vart väl ok. Kanske lite för mycket mjöl men de gick endå. Hade nog blivit ännu bättre om jag inte glömt bort tiden och haft den lite för länge i ugnen.

 

känner mig som värsta bästa mästerkocken. eller så inte...

Dagens IQ-fiskpinne:

För länge sedan skrev jag upp ett recept på kladdkaka. En jäkligt god kladdkaka. Den hade blivit utsedd till Sveriges godaste i någon tävling.
Skrev upp receptet på ett löst papper och efter ett tag bestämde jag mig för att skriva in de i kokboken. Tänkte att de kunde vara lättare att ha de där istället för att hålla reda på ett löst papper.

Så skulle jag baka denna kladdkaka idag. Började smöra formen, bröa med kokos. Vispa ägg och socker. Smält smör. Blanda i vaniljsocker, kakao och mjöl. 1 tsk vaniljsocker, 4 msk kakao och… och… va fan? Jag hade glömt bort att skriva ner hur mycket mjöl man skulle ha! Jäkligt smart. Fick gissa mig fram.

Resultatet vart väl ok. Kanske lite för mycket mjöl men de gick endå. Hade nog blivit ännu bättre om jag inte glömt bort tiden och haft den lite för länge i ugnen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback