God morgon misslyckade nappavänjning!

2009-09-25 @ 08:06:12 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

God morgon misslyckade nappavänjning!

Nappavänjningen gick inge vidare igår. Goben verkar ha lika svårt för att släppa de hela som tösan! Antar att han inser att hon börjar bli stor. Att sluta med nappen är ju ännu ett steg mot ”vuxenheten” eller vad det nu är han är rädd för.
Han vill att hon ska få ha den på kvällen/natten. Har sagt att vi kan prova med det, om det nu är de han vill, men att jag verkligen inte tror det kommer fungera. Men vi kör på det. Två föräldrar = bådas ansvar = bådas rätt att bestämma.
Tyvärr hann vi inte prata igenom alla detaljer. Som vems ansvar det är att ta den ifrån henne varje morgon. Just nu sitter hon ju med, och jag skulle inte orka börja bråka. Vi har inte många ”regler” eller förutbestämda idag-är-det-din-tur-för-det-har-vi-ju-kommit- överens-om bråk uti disk, vaknätter, sopor eller blöjbyten. Det behövs inte. Vi ser varandras (och våra egna) behov och delar upp arbetet allteftersom. Men när det gäller det här, med att ta ifrån tösan nappen, så känner jag att jag behöver klara regler över vem som gör vad och när. Mest för att jag inte tror på den här idén. Och för att jag vet att de kommer bli ett jävla liv varje gång.

Nåja. Vi kör på det. Vem vet, det KAN ju fungera.

 


"men se så sööööt hon är med den!" Goben


Kommentarer

Postat av: camilla'

haha ja det är inte lätt alla gånger :D

2009-09-25 @ 20:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback