Hösten knackar på

2010-08-09 @ 08:26:58 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Då har vi återigen fått oss en ny vecka. Och denna vecka verka inledas med ösregn. Men vad gör väl det? Personligen tycker jag det är mysigt. Hösten närmar sig och efter ”dygnet runt solen” så välkomnar jag mörka kvällar och nätter. Och jag önskar att det mörkret skulle stanna där men jag är väl medveten om att det kommer inkräkta allt längre ut på dagarna ju närmare julen vi kommer. Och kring vintersolståndet kommer jag vara så förbannat less på mörkret så … ja jag vet inte vad. Det är tur att julen infaller strax därefter. Man behöver någonting fint att se fram emot mitt i allt mörker.
Men nu är det ett tag kvar innan vintern är här. Nu är det faktiskt hösten som knackar på. Och med hösten kommer levande ljus, te i alla möjliga smaker, färggranna skogar, blåbär, billiga rotsaker och lax, småkyliga kvällspromenader och filmkvällar.

 

Bjuder på lite bilder från hösten 2008:










Kommentarer

Postat av: Elin

På fredag mest troligt :)

2010-08-10 @ 08:30:20
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback