Western Farm

2010-08-06 @ 07:47:05 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Idag åker jag, barnen, goben, ett par systrar, mamma och A till Western Farm!
Mina förhoppningar är att det kommer bli en rolig och minnesvärd upplevelse. Jag hoppas på att vi kan minnas med detta med ett leende på läpparna under mörka höstkvällar.

Observera att jag använder ord som hoppas och förhoppningar. Risken för att allt bli kaos och slutar i fiasko finns ju. Bobo är så lite så han kommer inte förstå någonting. Dessutom har han någonting (tänder?) på gång just nu så gnäll, grin och skrik är väldigt vanlig inslag i vardagen. Planen är att ta med sjalen så han får gosa omkring i den. Det borde fungera. Dessutom älskar han utomhusaktiviteter, bara han slipper sitta i vagnen i mer än 20 min.
Tösan kanske uppskatta showen och de olika aktiviteterna lite mera än sin lillebror. Jag räknar med två möjliga utfall: Antingen tycker hon att allt är jättekul och vill själv prova rida på hästarna och skjuta med pistolerna eller så blir hon livrädd för allt och vill sitta i famnen under hela vistelsen där. Vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa! Hur som helst så är sannolikheten för det första, önskade, alternativet 50% (ett önskat utfall av två möjliga).

Nej nu ska jag sörpla i mig kaffet och börja packa ihop allting. Blöjor, våtservetter, rena kläder, bananer, leksaksbilar, laddad kamera, en bok till bilresan och mkt, mkt mer. Jag förbereder mig på alla tänkbara vis och sedan är det bara att hålla tummarna för en härlig dag!


Kommentarer

Postat av: Malin

Hoppas ni får en trevlig dag där borta :)

2010-08-06 @ 08:19:10
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback