En pigg Bobo

2010-12-14 @ 07:49:07 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Här sitter jag med en väldigt pigg liten Bobo- alla spår efter febern är som bortblåsta. Eller ja… snoret rinner väl med jämna mellanrum men det har det gjort ett tag nu.
Jag ville hur som helst inte låta honom gå till förskolan ännu. Jag misstänker starkt att en busig dag där borta hade vart lite för mycket för min lilla sockertopp.
Fortsätter han vara så här pigg så beger vi oss mot förskolan vid tvåtiden för luciafirande. Inomhus.

Jag har läst att många förskolor här borta har valt att ha sitt firande utomhus vilket jag nästan tycker är galenskap. Ok att man är ute i alla väder. Jag går ju med ungarna till förskolan i gassande sol, ösregn, 20 minus och snöstorm. Då har de fått lite frisk luft, vilket är rätt viktigt för mig.
Men att fira ute … jag har så svårt att tänka mig att barnen och föräldrarna kan njuta av hela grejen när det är – 20 grader ute. Nåja, det var nog fint hur som helst.


Idag ska vi pyssla lite och vi efterlyser pysselsällskap! Hör av er :D


Kommentarer

Postat av: Jenny

Lilla Miraklet hade Lucia ute igår. Tyvärr så missade vi den, men sonen var då verkligen rosig om kinderna. När det är så här kallt ute så finner man nog inte mysighetskänslan som man gör inne. Ute så går allt så snabbt bara för att det är kallt. Inne så hinner man mysa och ta det lugnt.

2010-12-14 @ 08:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback