Julafton

2010-12-25 @ 10:01:20 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu är vi, sedan en timme tillbaka, uppstigna efter en väldigt trevlig julafton. Morgonen bestod av den traditionella julgröten, en skattjakt för barnen (ni kan se en dela av den här nere) och bastubad. På förmiddagen stressade vi runt för att hinna häls på alla som skulle hälsas på. Och vad vore väl julen utan den stressen? Här vill jag passa på att tacka pappa och nina för alla fina julklappar!
Väl hos mor min så var det julbordet som gällde, följt av kalle och hans vänner. Det lustiga var att det bara var jag, goben, syster och hennes M som verkligen tittade. Bobo sov, Tösan slocknade hon också och lillasyster M satt vid datorn. Seriöst; vid kalle! Vad ska de bli av dagens ungdomar? Kalle är ju heligt!
Mot slutet kom jultomten och hälsade på och delade ut julklappar åt alla snälla barn.

På kvällen, när tösan slocknat efter otaliga socker ruscher, var det WII bowling som gällde. Det gick ju väldigt bra för mig tills syster och M kom och förde otur med sig! haha. När Bobo slocknat var det min hemmagjorda frågesport som gällde. Efter en massa skratt och lite sura miner (vi nämner inte systers namn hihi) så korade vi vinnaren och gick vidare till utslagspoker. Efter några rundor började klockan närma sig midnatt och det var dags att tänka på morgondagen.

Ett stort tack ska utdelas till mamma och alla andra som var med och gjorde gårdagen till en så fin och minnesvärd dag!

 


Och nu sitter jag här, efter att ha packat ihop det mesta. Vi ska börja bege oss mot pappsen och sedan åka vidare mot Kalix och fortsätta julfirandet. Där väntar lite julklappar under julgranen och ett till julbord. Fast där kommer vi införa lite kyckling och annat gott som vi vill ha med.
Bilderna kommer mest trolig senare. Om inte annat så dyker de upp på pix när jag hinner.

God Jul mina kära!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback