Julen är här, eller?

2010-12-05 @ 07:59:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Kan ni tänka er att det redan är andra advent? Julen är i full gång enligt mig!
Julen är från och med 1:a advent (eller 1:a december, vilket som nu kommer först, i år är det advent) fram tills någon gång efter julafton. Så enkelt är det. Jag pallar inte de här med att man ska lägga all vikt på just den 24:e. Då blir det bara fel. Förväntningarna byggs upp, drömmar och önskemål lagras under en hel månad och när dagen D väl anländer så blir det ett fiasko. För mycket stress, för mycket viljor, för många önskemål om vad man ska göra och vad som ska hinnas med. Folk som blir besvikna för att man inte firade med dem, man blir själv besviken för att man inte hann med … Nej usch. Då är det bättre att njuta av hela december. Vi behöver någonting positivt under denna mörka vintermånad.

Nu äter vi ju inte julmat från och med den första december. Men julpyntet åker upp, julmusiken spelas och julfilmerna går varma på tv:n. Och så försöker jag vara lite extra snäll också.
I år fixade jag en kalender åt goben. Bestående av öl! 1 öl att öppna varje dag fram till jul. Blandat från affären och systemet. Jag tror det var uppskattat ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback