Julklappar

2010-12-21 @ 08:16:58 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Anonym undrar hur mycket jag/vi lägger på julklappar. Svaret är enkelt. Vi lägger ut det vi har råd att lägga ut. Det varierar från år till år.
Dock är jag lite sträng när det kommer till mängden klappar. Visst vill jag överösa ungarna med presenter, jag vill ge dem allt de någonsin drömt om! Men jag gör det inte. Dels för att jag inte har råd och dels för att jag inte vill ha två bortskämda snorungar som inte nöjer sig med 42 paket eftersom de fick 43 förra året.
Jag vet att de kommer får julklappar hos mor- och farföräldrarna. Och från mina syskon. Och från några andra, vilket betyder att vi inte behöver köpa så där jätte många.
Fina, glädjefyllda dagar tillsammans med våra nära och kära är det jag vill ha. Och det är de jag vill att mina barn ska förknippa julen med.

 


Heller några få utvalda gåvor än en hel hög från en pank och stressad givare!


Kommentarer

Postat av: Annica - mamma till Elias

Man ska köpa för så mycket man har råd med. Vi har en regel i våran familj att vi inte köper några klappar till föräldrarna utan bara till barnen. Det är ju barnens jul och det är så roligt att se när de får något de önskar sig och blir så glada

2010-12-21 @ 23:27:49
URL: http://annista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback