Kör hårt!

2010-12-30 @ 10:01:43 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Mitt studerande ska börja den 1. Fram till dess har jag lovat mig själv att jag ska få ha jullov och inte ens tänka på pluggandet. Men vet ni vad? Jag insåg just att den 1 är en lördag! Mest troligt kommer jag börja redan då. Jag måste gå igenom lite papper, kolla upp betygskriterierna till de nya kurserna och maila mina lärare. Men det kommer bli en mjukstart.
Jag ska försöka hålla söndagarna fria, så jag hinner umgås lite med min familj. Om det inte blir så att jag arbetar på veckorna. Då behöver jag ta igen pluggandet på helgerna.

Vi har ett par hårda månader (halvår?) framför oss då båda studerar och extra arbete kommer förkomma. Dessutom har jag det där med tanden och lite annat som ska tas hand om.
Det kommer vara stressigt. Det kommer vara jobbigt. Det kommer kännas fördjävligt. Men jag vet att vi kommer klara det. Denna ansträngda tillvaro som väntar kommer inte varar inte förevigt. Mitt i allt så står vi där på andra sidan. Stolta som fan för att vi tog oss igenom.  
Det är viktigt att minnas. Ställ in siktet på målet och kör hårt!

 


Vi klarar det tillsammans älskling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback