Lucia firande på fsk

2010-12-14 @ 21:13:03 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Bobo fick som sagt stanna hemma idag också. Kring 13-tiden klädde vi på oss och begav oss mot förskolan. Där väntade en förväntansfull lite pepparkaksgubbe.  Det är nämligen så här att tösan gärna ville vara lucia. Men det uppstod en lite miss i kommunikationen och det visade sig att vi inte har den blekaste aning om vart lucialinnet är. Så jag sickade med henne en pepparkaksgubbs-dräckt med löfte om att ta med mig en luciaklänning när jag kom senare. Kära faste (tösans faster) lånade ut ett åt oss. Så tösan fick stoltsera runt som lucia, eter ett snabbt ombyte.
Bobo fick ta på sig en röd tröja och en tomteluva. Det fungerade finfint.


Den här bilden representerar mina små bustroll på ett utmärkt sätt

Fler bilder finns på pix


Kommentarer

Postat av: Elin

Idag slutar jag rätt tidigt. Är väl hemma kring 16, så du och barnen får gärna komma förbi och leka. Var ju ett tag sen sist ;)

2010-12-15 @ 08:24:24
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback