Lucia

2010-12-13 @ 15:56:49 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag antar att det inte är många som har missat att det är lucia idag? Min plan var att baka lussekatter nu när jag endå planerat att plugga hemma idag. Men se de gick inte. När jag väckte barnen på morgonen så visade det sig att Bobo var väldigt varm.
Så jag och en febrig lite Bobo har myst på här hemma. Som tur är har han sovit rätt bra så jag har hunnit skriva på mitt biologiarbete.

Förhoppningsvis svänger Goben förbi affären innan han kommer hem. Lussekatter måste vi ju ha, även om de blir köpes. Tidigare år har vi myst i sängen och sett på luciatåget som sänds på SVT på morgonen. Det här året gick det inte eftersom tösan skulle till förskolan och Goben har sin utbildning att närvara vid. Men som tur är så sänds det på kvällen också.  Klockan 18.00 på SVT 2, för er som också vill njuta av ett luciatåg.

Imorgon har barnen luciafirande på förskolan. Förhoppningsvis är Bobo feberfri till dess. Isf kikar vi nog förbi där en sväng, även om jag inte låter honom bli där hela dagen.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback