Tv

2010-12-29 @ 13:27:42 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Igår diskuterade jag och Goben ett eventuellt inköp av en ny tv. Vår gamla tjockis-tv har börjat tjorva allt mer och mer. De senaste är att fjärkontrollen fungerar som och när den själv vill. Och vi kommer inte köpa en ny fjärrkontroll. Då köper jag faktiskt hellre en ny tv.
Diskussionen handlar till större delen om storleken och priset på tv:n. Om vi skulle slå ihop 2010 års tv timmar för min del så skulle de inte hamna på speciellt många. Jag ser på tv ett par gånger i veckan! Det samma gäller för Goben. Vill vi se någonting så gör vi oftast det online. Ibland får jag perioder då jag toknöter någon serie (senast var de Sanctuary strax före jul) men de görs som sagt online, det behöver jag inte tv till.
Tösan ser däremot på tv varje dag, en stund på morgonen och/eller en stund på kvällen. Men för henne spelar nog varken storleken, kvalitén eller priset någon större roll. Bara barnkanalen går att se på.

Men nu när vi mer eller mindra har bestämt oss för en ny tv så är det väl lika bra att försöka få hem en med mellandagsrean pågår. Och så är det väl lika att köpa en sådan där platt sak. De tar lite plats och går att häng upp på väggen. Då kanske vi slipper så många små kladdiga handavtryck på skärmen.  Sedan får jag lite på Goben när han säger att en LED är bättre än en LSD (eller var det tvärtom?) för jag har inga planer på att utveckla mina kunskaper inom det ämnet. Men då får han acceptera att jag inte tycker de är nödvändigt att köpa en tv för över 6000 kr när man inte har en vettig inkomst och använder produkten så sällan som vi gör.
Nåja, det blir nog bra tillslut ändå!

Kommentarer

Postat av: Annica - mamma till Elias

Ta helst inte en lcd när ni har småbarn, de är väldigt känsliga och är barnen och pillar mycket på tv:n så kan ni få döda pixlar



lycka till i tv djungeln

2010-12-29 @ 22:13:42
URL: http://annista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback