att vara eller inte vara

2010-02-09 @ 06:56:09 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Jag sitter här hemma hos mamma och väntar på att morgonkaffet ska koka klart. Klockan är snart halv sju och det är väl inte så där överdrivet tidigt, men jag och bobo har vart vakna i en timme redan så … ja, jag är lite sliten. Dessutom har han ”tjorvat” (tappat nappen, ätit och bökat runt) från dess att han somnade vid halv tio fram till tolv någon gång.

Det är framförallt de dåliga nätterna som får mig att fundera på om jag kanske borde packa ihop allt och åka hem. För tillfället trivs jag rätt bra här hos mamma. Det är skönt att komma hemifrån. Men jag vet inte riktigt hur många fler sådana här nätter jag klarar av!
Hemma sover han inte så här dåligt. Antagligen för att det är hemma och han är van. Jag vill ju att han ska vänja sig vid att vara här också och det gör han antaglige med hjälp av tiden. Ja det är inte lätt alla gånger.

 

Med tösan går det bra. Hon är van vid att vara här hos mumma. Och dessutom har hon ju sin älskade gudmor här som hon får sova med! Det gillar tösan. Och lillmoster har massvis med tid till lek och bus. Dessutom springer de ute med henne så ofta hon vill. Härliga tider för en tösa som har massvis med energi.

 

Vi får väl se hur vi gör. Om inte annat så lockar faktiskt fläskfilé som mamma skulle göra till middag (hur lyxigt är det inte att slippa göra middag?) och den vedeldade bastun ikväll.   

            
Mamma med bobo


Mysbobo


         
Trolldegsbak



         
pokki pikki ute med hela gänget



Ja ni ... att vara eller inte vara hos mamma, det är frågan!


Kommentarer

Postat av: Josse

Det är bara komma förbi imorgon! Passar det efter lunch, kring 13? :)

2010-02-09 @ 20:39:13
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: Josse

Villavägen 12, ett brunt/vitt tegel/trä hus på vänster sida om man kommer från näsbyhållet! Paralellgatan bredvid nystads förskola. Hör av dig om du inte hittar mitt nummer är 073-8308620!

2010-02-10 @ 09:46:28
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: Josse

Hej! Tack för idag, det var kul att ni kom förbi! Jag har några bilder i min blogg, hoppas det är ok för er.. säg till annars!

2010-02-10 @ 18:39:03
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback