en toppendag?

2010-02-06 @ 18:50:56 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Den här dagen har haft alla chanser att bli en toppen dag. Allt som som har behövts har funnits där men … nej det blev väl inte riktigt som de skulle.

 

Jag fick sovmorgon, goben gick upp med bobo och tösan sov till halv nio! Dessutom var det strålande sol ute.
Men humöret ville endå inte riktigt infinna sig. Allt pga ett jäkligt löjligt tjafs på morgonen.

 

Vi drog iväg till ex grannen för att grilla och leka ute med barnen. Solen sken ju så fint och grillad korv är ju aldrig helt fel.
Men fy f*n vad kallt det var! Jag och ex granne satt ute till de första korvarna var klara. Sedan skyndade vi oss in och barnen kom in kort därefter.

 

Efter att vi ätit oss mätta (matkoma) satt vi och degade ett tag. Ex grannen bjöd med oss på bio och tösan blev jätte glad. Vi åkte hem för att hinna dona på ett tag innan bion började.
Tyvärr blev det inget donande. Barnen var trötta och griniga. Skrik och tjafs och gnäll för hela slanten. Härligt.

Tillslut närmade sig klockan biodags.
Men vi var inte klara så vi fick stressa på oss kläderna (tösan var alltså fortfarande naken) medan ex grannen och hennes flicka väntade i bilen.

Sedan kom vi äntligen till biosalongen. Prinsessan och grodan visades.
40 minuter. Så länge varade tösans första biobesök. Och filmen skulle vara 90 minuter lång. Men nu är det ju så att tösan inte riktigt tycker om att sitta still. Och det hade jag ju ställt in mig på. Så vi fick ringa goben och be honom komma och hämta oss.

 

Nu sitter vi här hemma. Snart ska vi börja med gröt och tandborstningen. Sedan hoppas jag på att tösan somnar fort så jag och goben kan slå igång en film.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback