ett halvår!

2010-01-16 @ 09:23:09 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Idag blir bobo ett halvår. Kan ni tänka er? Vad tiden går fort!

Lite fort som bobo:
* Han har fått två tänder och jag tror att de är fler på gång.
* Han äter gröt (med god aptit) på morgonen och kvällen. Sedan får han ”lunch”. Igår provade vi på lite köttfärs för första gången. Det gick ner utan några större problem.
* Han är ivrig på att lära sig krypa. Han har tagits sig på alla fyra men därefter kommer han, tyvärr, inte så långt.
* Bobo väger närmare 10 kg nu så stunderna i sjalen blir kortare. Jag får ont i fogarna om jag bär för länge.
* Bobo pissar och bajsar fortfarande på pottan. Men nu när han är så koncentrerad på att lära sig krypa så brukar han inte ge ifrån sig så tydliga signaler. Helt normalt. Det blir nog bättre med tiden. Annars använder vi tygblöjor här hemma och engångsblöjor när vi far iväg.
* Han har, äntligen, börjat sova längre sträckor på dagen. Ibland sover han i över tre timmar!
* På kvällarna är han uppe till ungefär 23. han vaknar några gånger på natten och sedan kan han sova till nio på morgonen.

 

De var lite kort om älskade bobo. Nu ska jag springa iväg och koka gröt åt honom.


Kommentarer

Postat av: tessan

6 månader tjoohoo vad tiden bara flyger iväg!!! Fick du mitt medlelande efter att du och Malin var förbi mig!! Du glömde Bobos tutte hemma hos mig!!

2010-01-16 @ 15:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback