God morgon gott folk!

2010-01-14 @ 06:53:21 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

God morgon gott folk

Två kvällar i rad har vi planerat att se film. Och två kvällar i rad har jag varit alldeles för trött. Inte bra. Måste komma ihåg att knapra i mig järntabletterna.
Jag vet ju att järntabletterna och några minuter utomhus brukar göra underverk för trötta småbarnsmammor.


Så, vad händer idag? Torsdag vill jag minnas att vi har på schemat
Dagen kommer förhoppningsvis se ut så här:

Kaffe
Härliga, underbara kaffe. Vad skulle jag göra utan dig?
Ja visst klarar jag mig utan men vissa mornar, som den här, så hjälper det verkligen!

Resten av morgonrutinerna
Tösan får lyxa till det och äta frukost framför tv:n idag. När bobo vaknar så ska han få gröt. Sedan ska båda barnen jaga tandtroll. Tösan tycker inte om det men de brukar vi lösa genom sång och bus.
Därefter är det kläder som gäller. Det tycker tösan inte heller om. Hon går helst naken. Men idag har vi ju en massa nya kläder att välja på så det ska nog gå bra. :D

Utelek
J
ag har inte hunnit kolla hur kallt det är ute men är det mänskliga grader så beger vi oss ut ett tag. Skulle vara skönt.


Besök
Ex grannan skulle kanske komma förbi kring 12 tiden. Om inte så kanske vi springer över till Tarja. Eller så tvingar vi hit någon annan

B
ada barnen
På kvällssidan ska båda barnen tvättas. Jag brukar bada med båda barnen samtidigt. Först gör jag klart bobo och sedan tösan. Rutinen ser ut (nästan) likadant för båda barnen:
Tvätta håret och kroppen (boboa tvättas bara med babyolja än så länge)
Upp och torka lite
Rengöra öronen
Klippa naglarna
Smörja in
På med morgonrock
Mys på soffan

F
ilm
Ikväll kanske jag faktiskt orkar se en film. Vi får se.


Kommentarer

Postat av: Malin

Kommer efter bvc :) Så kommer just innan två.. Har tid kl.13 och båda barnen ska vägas och mätas sen påklädning så det tar nog 30min iaf :) Men sen kommer vi!

2010-01-14 @ 10:54:31
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback