kort sammanfattning

2010-01-23 @ 19:04:57 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Funderar på om jag orkar skriva några rader här eller inte. Egentligen är jag väldigt trött men vi kör en kort sammanfattning.

 

Lördagen den 23 januari 2010:

  • På morgonen slog jag mig rätt rejält på den vänstra sidan av ryggen. Det värker fortfarande. Dessutom fick jag en kaffekopp över mig. Det hela var faktisk ganska komiskt men eftersom hjärnan går på sparlåga just nu så klarar jag inte av att skriva om det.

 

  • Morgonrutinerna avklarades och sedan bar det iväg. Goben och tösan åkte till kusinerna medan jag och bobo åkte till ex grannen.

     

  • Hos ex grannen var det kalas för stora flickan. Massa fika och gäster. Tösan och goben joinade efter ett tag. Tösan fikade och lekte med de andra barnen.

     

  • Tösan är lite känslig för socker och ruset hon (för det mesta) får av det … ojoj. Eftersom hon hade fikat mer än mycket hos ex grannen drog vi raka spåret till Tarja där flickorna fick busa av sig.

     

  • Bråk och skrik när vi skulle hem. Bråk och skrik när vi kom hem. Bråk och skrik vid middagen (”jag ville skala ägget SJÄLV! Dumma mamma, DUMMA MAMMA!”).
    När det blir såhär hemma hos oss brukar det (ungefär) se ut såhär:
    Less mamma.
    Väldigt less mamma.
    Mamma muta med skumbad.
    Bråket upphör.
    Lugn mamma.

     

  • Nu nattas tösan, bobo leker på golvet här bredvid och goben diskar. Allt är som de ska ;)


Kommentarer

Postat av: Emelie

Ungefär så där såg min dag ut igår, minus barn, kalas och socker i alla dess former.



Spillde kokhett kaffe, direkt ur pannan, över min högra hand på jobbet. Lyckat!

2010-01-23 @ 21:05:02
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback