plågande frågor - hur tänker du?

2010-01-23 @ 07:04:22 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Följande frågor börjat plågat mig:

Finns det någonting oändligt eller tar allting slut?
ex. Tar tiden slut?
ex. Tar universum slut?
ex. Vilket tal är det högsta talet?


Människan är född med en tänkande hjärna. Vi drivs av nyfikenhet och strävar efter framgång och utveckling. Det, tror jag, har gjort så att vi överlev. Men är det denna strävan efter framgång som en dag kommer vara anledningen till jordens undergång?

ex. föroreningar och sopberg

ex. atombomber och liknande

ex. människan lever längre och har botemedel till de flesta sjukdomar = överbefolkning

 

Finns det en Gud? Eller finns det flera Gudar? Eller är vi helt enkelt bara skapade pga en mutation?

Dessa tre frågor leder självklart till:
Vad är meningen med livet? Eller finns det kanske ingen högre mening med livet? Är det meningen att vi alla ska skapa egna meningar med våra egna liv?

 


varför?

 

Dela gärna med er av era tankar kring dessa frågor!




Kommentarer

Postat av: fd. kalixbo

börja studera med ett jehovas vittne så ska du se att du får svar på de mesta av dina frågor. Tro mej man kommer långt med det=) Har själv studerat under många år,men ej kommit nå längre då jag fick vårt första barn 06 o en till nu 09 o tredje kommer i jul 2010! Men sen har jag tänkt ta tag i saken igen..De ger så mkt!

2010-01-23 @ 09:46:34

Postat av: Mother, Married & Twenty

Man blir helt galen till slut av att grubbla på allt det där, så därför undviker jag ofta det. Men jag tror att det finns en tanke bakom allt och en mening med livet. Känns deprimerande om annat vore fallet.

2010-01-23 @ 11:38:58
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback