Dagarna går fort

2010-07-13 @ 16:17:16 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Här passar jag på att sitta med min kaffekopp medan barnen lekar på sitt rum. Jag hör att rösterna börjar höjas där inne så nu är det nog inte så många sekunder kvar tills ett ”Uääää” eller ett ”MAMMAAAA!” hörs.

Just nu går dagarna fort. Goben är i Haparanda och jobbar så jag är själv med barnen.
Jag börjar min dag klockan 05.00 då klockan ringer. Då är det bara att hoppa upp ur sängen, klä på sig, slänga i sig frukost och invänta svärmor som kommer. Hon kommer strax efter halv och då hoppar jag på cykeln och trampar iväg till jobbet. Där flyger dagen iväg ganska fort. Man sitter väldigt sällan (brukar få ihop mellan 12000–15000 steg under arbetsdagen) vilken känns rätt ok, dagarna går fortare då man arbetar ordentligt.
Efter arbetet slutar vid 14.30 svänger jag förbi affären och sedan raka spåret hem till barnen. Sen är det väl som för de flesta: städa, tvätta, laga middag och fixa lunchlåda, plocka, ut och leka med barnen och duscha. Efter att de somnat brukar jag lägga mig och läsa. Sedan försöker jag somna i tid. Barnen sover så dåligt nu för tiden och när jag är själv med dem så måste jag verkligen passa på att samla ihop så många timmars sömn som möjligt!

Tyvärr kan jag inte lägga ut några bilder, har en hel del fint på kameran men jag kan inte hitta sladden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback