God morgon vecka 29!

2010-07-19 @ 08:01:58 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

God morgon veckan 29!
Efter några veckors hårt arbetet börjar det återigen vara dags att besöka försäkringskassans hemsida för att begära föräldrapenning. Så nu är jag en hårt slitande föräldraledig mamma i några veckor framöver. Antagligen tills skolan kommer igång.

Idag åker goben som vanligt iväg till Haparanda. Själv blir vi (jag och barnen) nog kvar i Kalix. Mammas hus i Vojakkala är inte gjort för värmen. Är det varmt utomhus så är det bastu inne. Huu, ryser vid blotta tanken. Nej tacka vettja lägenheten!
Har lite planer på att svänga förbi min gamla arbetsplats och hämta hem mitt smör som jag glömde där. Det är ju väldigt viktigt, kan ju inte låta några gram smör gå till spillo (hoppas alla ser glimten i ögat här!)!
Har även planer på att svänga förbi biblioteket i hopp om att hitta en matematik A bok. Kan ju lägga till att jag planerar läsa upp lite kurser när skolorna kommer igång igen då mina köplatser till högskolorna inte var så lovande.
Sedan får vi väl se vad som händer. Nu ska jag sörpla i mig mitt kaffe och … ja, med tanke på att vi bara har Bobo hemma för tillfället så ska jag nog passa på att bara ta de jävligt lugnt!

 


Tösan har åkt till Mummu så nu får Bobo all uppmärksamhet här hemma :D


Kommentarer

Postat av: Emelie

Skoja inte att jag vet det, jag har ångest över att ni (vännerna) ska tro att jag fullkomligt skiter i er. Så är dock inte fallet, jag har bara vart oerhört upptagen med att få ordning hemma i huset och på gården samt sommarjobba (sporadiskt). Jag hoppas vi kan ses nåt under veckan. I text u.



KRAM

2010-07-19 @ 15:46:34
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: Viktkamp

vilken sötnos :)

2010-07-19 @ 21:09:48
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback