Länge sedan

2010-03-26 @ 06:20:56 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu är det ett tag sedan jag har skrivit. Helt ärligt så har jag inte haft tid! Andra, viktigare, saker har kommit iväg.
Skolan tar för tillfället en hel del tid. B-kursen i matematik kanske inte anses vara allt för svår men när man mer eller mindre glömt bort/aldrig lärt sig A-kursen så blir det väldigt utmanande!
Familjen, framförallt barnen, tar ju sin tid. Självklart! Jag önskar att jag hade haft lite mera tid för dem. Bobo utvecklas i rasande fart. Han har lärt sig sitta, har tar sig fram obehindrat, han ställer sig upp och babblar på. Tösans ordföråd utvecklas, hon har börjat förstå de här med kompisar på riktigt och den senaste veckan har hon haft ont i örat :/.

Vännerna försöker jag också hinna med. Tyvärr är det inte så lätt alla gånger. De två ovanstående punkterna går först. Allt annat får, tyvärr, vänta.

Planer inför framtiden tar upp en hel del tankeverksamhet. Åt vilket håll går vi? Upp, ner eller åt sidled? Vad är värt att satsa på och vart går gränsen?

 

Just nu befinner vi oss i Haparanda. Vi blir här hela helgen.
För min del innebär det: repetera polynom, andragradsfunktioner, andragradsekvationer, konjugatregeln, kvadreringsreglerna, andragradsekvationens rötter och lösningsformeln, utelek med barnen, plugga joner och salter, umgås med syskonen och föräldrarna, plugga icke-linjära modeller och grafritande räknare (utan en grafritand räknar, önska mig lycka till!), mysa lite med goben och nöta materiens byggnad och egenskaper.

Planerar ett prov på måndag men just nu vet jag inte. Jag förstår inte sista delen i kap 3!

Någons som är proffs på Icke-linjära modeller, -2<x<6 och x>-2 och x<6 och har vägarna förbi Vojakkala?

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback