lunchproblem

2010-03-05 @ 07:25:48 Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()

Jag har börjat plugga nu. På skolan jag går finns det ingen tillgång till kylskåp/micro. Så nu har jag ett litet lunchproblem.

Som student har jag inte råd att äta ute varje dag. Det tar ca en halvtimme att gå hem från skolan och bussarna går inte vid lunchtiden!
Så kan ni komma med tips på vad jag kan ta med mig till skolan som håller i väskan och mättar magen?

 

Tack på förhand!

 

 

 

 

 

ps. har ni några frågor ang flytten så kan ni fråga MIG personligen för jag kommer mest troligt inte svara på några frågor ang de i bloggen.


Kommentarer

Postat av: Josse

Barnmat på burk? Håller sig utan kylskåp och KAN ätas kall haha, skämt åsido. Hm, det är klurigt när det inte finns kyl.. återkommer i frågan om jag kommer på något! Har ni tid för ett besök till veckan? :)

2010-03-05 @ 19:42:12
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: Malin

Kom på lite.. :) Ta mjölk i en petflaska och en låda med flingor. Visst mjölken hinner bli varm men det gör inte så mycket. Smörgåsar. Eller pizzabullar.

Vid lunch så är dom rumsvarma så dom går att äta! Godare lite varmare men funkar. Frukter. Hmm nå mer? Du kan ju alltid ta med din egen micro i en väska ;D

2010-03-05 @ 21:44:06
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Postat av: Emelie

Hej goding, har kommit hem vid sjutiden ikväll. Jag kan ju ringa dig om du har tid att ses i helgen? Förra helgen hade jag magsjukan så då tänkte jag skona dig/er från det. Smart va? ;P



Och mat som håller länge utan kylskåp är väl tex, nypon/blåbärssoppa + macka. Kall (som mest troligt blir ljummen utan kylskåp) risgrynsgröt är ju gott, med lite sylt till? Öhm... damn, kommer inte på något mer så här mitt i farten. Jag klurar lite på det!



Kram

2010-03-05 @ 22:03:56
URL: http://yoem.blogg.se/

Postat av: Josse

Jag kom på en sak- soppa i termos! Den håller ju sig varm i flera timmar och det är nyttigt och mättande :D



Hör av mig till veckan, jag har gått och blivit förkyld..så hör av mig när jag är frisk igen så tittar jag förbi! Kram

2010-03-06 @ 19:09:13
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: ...

Jag går själv på skola så jag har en liten kylbäg som jag sätter en kyl klabbe i botten å sen har jag dricka och en smörgås eller vad jag nu har med mig där. Det håller kallt hela dagen. När den är liten väskan ryms den i min "skolväska".

2010-03-08 @ 14:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback