Den traditionella julstädningslistan

2010-11-23 @ 12:46:19 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Jag vet att jag har sagt det förr och det börjar väl bli lite tjatigt men jag har verkligen världens finaste fästman. Anledningen till att jag tar upp det den här gången är för att jag sitter här och försöker tagga upp mig själv inför julstädningen och helt plötsligt insåg jag en sak. Den värsta biten med julstädningen är toaletterna. Att krypa under badkaret, avloppen och att plocka med tvättmaskinen är verkligen inte kul. Och allt det har goben gjort i helgen! Vår toalett är skinande ren. Och allt är gjort på hans initiativ. Förstår ni hur underbart det är att slippa eländet, utan att ens behöva be om det? Jämställdhet mina vänner, jämställdhet. Att ge och att ta.

Det har väl börjat bli lite utav en tradition så här kommer min julstädningslista igen. Jag vill ju ha klart allt innan julpyntet kommer upp och här hemma kommer det upp den 1:a december.
I år blir det nog inte så där otroligt hysteriskt rengöra-inne-i-alla-skåp-och-torka-alla-ytor-i-hela-lägenheten städning eftersom jag ska jobba ons-fre och dessutom har skolan. Och goben har börjat plugga han med så nu har vi fullt upp!

Städlistan:

Toaletten:

Under badkaret
Avkalka tvättmaskinen och rengör på alla sätt och vis
avloppen

Köket:
Rengör ugnen
Inne i kyl, alla skåp, speciellt sopskopet
Avfrosta frys om det behövs
(Lister)
fönster

Barnens rum:
Gå igenom ALLA saker och sortera
Vädra madrasserna + täcken och kuddar
fönster
(lister)

Sovrummet:
Töm och gå igenom ALLA garderober och lådor och sortera
Dammsug alla madrasser, vädra allt som går från sängen
fönster
(lister)

Hallen x2:
Töm och gå igenom alla garderober
(lister)

 

Avsluta med att dammsuga, dammtorka och skura.

 



Nu tjuvstartar jag med julmusiken och sätter igång!




Kommentarer

Postat av: Malin

Sv; jo det är länge sen sist nu :( Blir som aldrig av att åka och hälsa på, är så totalt helslut :( vissa dagar är energin på topp men då vill jag unna barnen dom eftersom jag annars mestadel är trött hela tiden :( Men när lilleman kommer ut så ska jag förhoppningsvis bli normal :)

2010-11-23 @ 13:10:26
URL: http://uppfylldonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback