Tandjävel

2010-11-22 @ 15:23:47 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Ja idag fick jag gå till tandläkaren. Det är någonting jag har gruvat mig för länge. Jag vaknade klockan 04.00 inatt och kunde inte somna om för jag var så fruktansvärt nervös.
Och om de var lika hemskt som jag tänkte mig? Ja. Nästan värre.
Det var ett stort hål inne i visdomstanden i övre käken till höger som skulle ut. Men den gick inte att ta med tång då tanden gick sönder hela tiden. Så de fick trycka och peta på den med en mejsel. Och Det var ingen trevlig upplevelse.  Nämnde jag att de var visdomstanden, som alltså sitter längst bak? Jag kan ju meddela ett att mejseln skavde sår i min mungipa tillslut. Så jag har varit svullen röd och blött från både tandköttet och mungipan/läppen/kinden. Och det värsta av allt är att tandjäveln fortfarande är kvar! Eller halva, roten sitter fortfarande kvar för de gick inte att få ut den… all den smärtan i ”onödan”. Nu ska de opereras. Jag inväntar en ny tid.

Till sist kan jag nämna att jag har världens bästa gobe. Han åkte och hämtade barnen från fsk och åkte sedan iväg med dem till sin syster och nu är de där. Så att jag ska få ta det lugnt då jag har så ont. Tack världens finaste!

 


Kommentarer

Postat av: camilla'

aj. och usch. fy. undra vad operationen kommer kosta då?

2010-11-22 @ 22:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback