3 nya böcker

2010-10-11 @ 08:44:52 Permalink film och böcker Kommentarer (1) Trackbacks ()

Igår la jag in en beställning på 3 nya böcker.

Den första blev The Awakening, på engelska, då jag behöver öva upp stavningen (ja, man lär sig stava genom att läsa).
Serien The vampier Diaries som har gått på tv ska tydligen vara baserad på dessa böcker. Serien var helt ok och jag skulle bli väldigt besviken om boken var sämre, även om det är en möjlighet jag har räknat med.

 

 

 

Den andra boken blev Brott och straff. Lusten att läsa lite äldre litteratur väcktes nu under hösten när jag arbetade med litteraturhistoria under svenskan. Dettas kan jag framförallt tacka Shelley och hennes underbara Frankenstein för.  
Boken Brott och straff har jag egentligen ingenting att säga om. För er som inte visste så är den skriven av Dostojevskij. Den ska tydligen ha publicerats som en följetång i en tidning innan den kom ut i bokform. Man har ju hört om hur svårläst Dostojevskij ska vara. Mina förväntningar inför denna läsupplevelse är … ja jag har egentligen inga. Jag hoppas på det bästa!

 

 

 

 

Den sista boken i beställningen blev 1001 böcker du måste läsa innan du dör. Denna slank med samtidigt som jag tänkte ”nu har ja galltid ett boktips på en armlängds avstånd!”.





Kommentarer

Postat av: sandra

hej mia, syrran och jag har startat en bokblogg, kika på den vettja ;-)

2010-10-12 @ 10:11:45
URL: http://intebarabocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback