Ännu mera trött

2010-10-29 @ 06:43:45 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Varför sover inte barnen? Mellan 23-03 har Bobo vaknat … ja säkert en gång i halvtimmen. Eller han vaknar ju inte men han bökar runt i sängen och låter så att jag vaknar. Efter 03 var det tösans tur. Men hon vaknade bara två gånger. Vid 05 fick hon krypa upp hos mig och där somnade hon rätt fint.
Efter den här natten är jag ännu mera trött. Tur att de är hemmastudiedag idag. Jag hade verkligen inte orkar fixa till mig och bli människa. Dessutom har jag träningsvärk kring skulderbladen och i vaderna efter min supertunga ryggsäck och allt promenerande fram och tillbaka som har varit nu på senaste.

Nej nu blev det för mkt gnäll. Fy på mig!
Jag kan meddela att jag fick ett VG som slutbetyg i matematiken. Det kan jag leva med.
Retorikdelen i svenskan gick också bra. Läraren betygsatte inte mitt framförande men när vi satt och pratade om hur man bör hålla ett tal så sa fick jag bara positiv feedback.  
Presentationen av kretsloppen gick också bra. Vattnet kunde jag dra på ”fri hand”, likaså kolet. Kvävet krävde några ögonkast på pappret men det gjorde nog ingenting. Jag kunde svara på så gott som alla följdfrågor och även om svaren inte var rätt så var tankebanorna som ledde fram till dem logiska. Och det är de vår lärare tycker är viktigt. Att man ska förstå och sedan kunna dra egna slutsatser.

Snart är det dags att väcka barnen och klä på dem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback