dygnet behöver fler timmar

2010-10-15 @ 06:36:31 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu har jag varit hemma från skolan en hel vecka! Först med sjuka barn, sedan med sjuk mig själv och sedan med sjuka barn, igen. Ångesten över allt som blir liggande på hög växer i takt med högen …

Idag ska Tösan åka till min kära mor, där Bobo redan tillbringat två nätter med Goben. Där blir de till lördag och det känns som att min to do list är flera meter.
Jag skulle behöva städa. Ordentligt. Inklusive toaletterna. Och sängkläderna behöver bytas och tvätten tvättas. Fast först måste jag få bort tröjan som fastnade i tvättmaskinen igår. Suck.
Jag behöver verkligen plugga. Provet i systematik & ekologi är på tisdag nästa vecka. Provet i matematiken vill jag göra bort strax efter det. Dessutom har jag retorikdelen i svenskan som jag planerat att redovisa igår.
Dessutom vill jag fara iväg och övningsköra. Nu har vi ju haft alla tillstånd klara i två veckor och endå inte tagit oss iväg. Fast egentligen är det ju inte så konstigt, tiden räcker inte till när Goben arbetar som han göra, barnen har varit dåliga och jag har varit trött.
Sedan har vi ju en bunt med osedda filmer också. Och jag har börjat läsa så länge vi båda andas nu och jag måste säga att den är mycket bättre än den första boken. Dessutom ligger en halvläst En kortfattad historik om nästan allting och The Da Vinci code och väntar på mig. Och det vore inte helt fel med ett glas vin i goda vänners sällskap nu när man inte behöver stiga upp så tidigt nästa morgon.  Och nämnde jag att vi planerat julklappsshopping i Luleå där jag skulle vilja passa på att träffa gamla vänner.
Och så vill jag sova. Helst ett dygn i sträck.
Dygnet behöver fler timmar och jag behöver mer energi!

Till att börja med ska jag ta mig en till kopp kaffe. Sedan ska jag mysa med tösan tills hon ska iväg. Att stressa fram en hjärtinfarkt hjälper rakt av inte! ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback