Gäsp

2010-10-07 @ 06:25:21 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Gäsp. Idag var det mindre kul att stiga upp på morgonen. Även om jag myser nu när det är höst så kan jag ju inte låt bli att bli påvverkad av mörkret. Det är mycket lättare att stiga upp när solen önskar en god morgon med sina underbar strålar. Mörkret på kvällarna välkomnar jag. Dels för min egen skull då jag kan tända levande ljus och dels för barnens skull som verkar ha mycket lättare att somna på kvällarna nu. Problemet är när detta mörker börjar inkräkta på eftermiddagarna. Då barnen vill gå och lägga sig redan vid sex, och sedan vid fem. Och ska jag vara helt ärlig så vill jag också det emellanåt!

För att klara sig igenom denna tid av mörker är det bara att hälla upp en till kaffekopp och få i sig alla vitaminer man behöver. Le, le och le lite till fastän man inte känner sig speciellt glad. Tänka positiva tankar om soljus, energi och lekfullhet. Då kommer livet vara lite lättare igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback