Into the universe with Stephen Hawking

2010-10-03 @ 19:18:35 Permalink film och böcker Kommentarer (1) Trackbacks ()

Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte känt mig så där jätte kry idag. Så dagen har spenderats med försökt till vila.
Och jag måste säga att timmarna då Bobo sov faktiskt inte var helt misslyckade. Jag intog soffan med både täcke och kudde. Sedan hade jag ju en lite tösan hoppande på mig från och till men det är ju sådant man får räkna med.

När jag låg där på soffan började vi kika på en ny mini serie. Into the universe with Stephen Hawking.
Det är en dokumentär serie där Hawking berättar som sina (och andras?) teorier kring utomjordiskt liv, möjligheten att resa genom tid och rum och hur universum uppstod. Tillsammans med lite datatrollande för att illustrera allt han berättar om så blir det faktiskt riktigt intressant.
Ett plus är att det räcker med ganska grundläggande kunskaper i de naturvetenskapliga ämnena för att man ska kunna hänga med.

 



Jag kan ju också nämna att denna serie sänds, eller ska sändas, på Discovery.


Kommentarer

Postat av: Josse

Den grekiska pytten är god så testa den! Frida gillade den också! :)

2010-10-03 @ 21:52:29
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback