Städa, städa ...

2010-10-04 @ 15:32:06 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag och städning:
1. Väldigt tråkigt, väldigt jobbigt och hade hellre gjort 1000 och 1 andra saker än att faktiskt börja städa.
2. När jag väl är igång så inser jag att Ok, det är inte så där överdrivet jobbigt. Det går faktiskt ganska fort om man bara kör den där vanliga dammsuga, dammtorka, skura utan att börja lyfta ut mattor och torka under böcker i bokhyllan (=vanlig veckostädning här hemma alltså).
3. Jag är så nöjd och glad när det väl är klart.
4. Två timmar senare undrar man vad som hände med det nystädade hemmet…

 

 

 

 

Vi fick en mopp här för något tag sedan som ser lite annorlunda ut (om man nu jämför med traditionella moppar). Det är ett platt stycke tyg under som lätt går att ta lös och köra i maskinen efter varje städning! Väldigt uppskattat måste jag säga. Dessutom använder vi tygtrasor (microfiber om jag inte är helt ute och cyklar) som också körs i maskinen.
Det blir lite tvätt men va fan? Vi tvättar ju endå konstant i detta hushålla…
Och om det nu är någon som är intresserad så brukar vi använda grönsopa. Fungerar finfint.

 


Skurmoppen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback