Memorerar växter

2010-10-07 @ 19:51:07 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Just nu bryter jag mot två oskriven regel jag har haft ett tag.
1. Att inte plugga dagen före ett prov.
Jag brukar tänka att om jag inte har lärt mig det tills då så kommer jag inte lära mig under de där sista timmarna heller. Däremot pluggar jag hårt veckorna före. Varje dag. Jag ser till att lära mig saker när vi har genomgångar och läser i böckerna varje dag. Man får se till att inte hamna efter, att till och med ligga steget före. Då slipper man sista minuten plugg.
2. Att inte plugga på eftermiddagarna/kvällarna (iaf inte när barnen är vakna).
Jag måste faktiskt få säga att jag pluggar hårt (för det mesta). Mellan 8.00-16.00 är det skolan som gäller. Jag sitter oftast med en bok under lunchen och rasterna hoppar jag för det mesta över. Det kanske inte är den absolut bästa metoden men det fungerar för mig. Då har jag möjlighet att släppa skolarbetet när jag hämtar barnen på fsk, och sedan bara vara ledig med dem. Att plugga dygnet runt fungerar inte i längden. Och om det nu är så att jag verkligen inte hunnit med någonting så tar jag det på kvällen efter att barnen somnat.

Men idag har jag fått tänka om. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har det uppstått ett missförstånd mellan mig och läraren och det har lett till att jag har pluggat på fel saker! Detta fick jag veta igår. Provet är imorgon. Tidsbristen är ett faktum.
Men det är lugnt. Det verkar som att det mesta sitter vid det här laget. Förhoppningsvis sitter det kvar imorgon också!

 


Kommentarer

Postat av: lillamaa

1-C

2-D

3-E

4-B

5-A

6-F

2010-10-07 @ 19:53:30

Postat av: Sara

Hej! Jag har helt missat din blogg! Men nu är jag här :) för att stanna! kul med växterna! Jag hade frågesport med mig själv.. :) lycka till på provet!

2010-10-08 @ 10:31:58
URL: http://sarakomsaja.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback