God morgon på er

2010-09-16 @ 06:16:36 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Nu var det allt ett tag sedan igen. Har behövt en lite paus härifrån. Ifrån internet i stort faktiskt. Visst har jag varit online, flera gånger per dag till och med, men för det mesta bara när jag har behövt det för skolarbeten, bankärenden eller liknande.
Fokusen har legat på skolan och barnen. Och på helgerna så har även goben fått lite uppmärksamhet ;). Han har ju fått arbete i Torneå igen så nu är han borta på veckorna. Igen.
Då vet ni vad som pågår härborta.

Jag brukar stiga upp ganska tidigt, strax före 06.00 för att få äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro. Det är så härligt att få strosa runt själv ett tag. Men idag vaknade tösan 5 sek efter att väckarklocka ringde och igår vaknade Bobo redan halv sex.

Planen för dagen ser ut så här:
Klä på ungarna och mig själv, förhoppningsvis utan allt för mkt stress, och sedan promenera iväg till förskolan.
Efter att ha lämna av barnen på förskolan blir det raka spåret till matematiklektionerna som är innan lunch. Förhoppningsvis kommer en viss T dit också.
Efter matematiken är det engelsk grammatik som gäller och sedan hämtar jag hem barnen redan vid 15.00 idag. Vilket känns underbart. Vanligtvis är de på förskolan till 16.30.

Tillsist: för ungefär en månad sedan skickade vi in vår kamera på lagning. Och den har fortfaran de inte kommit tillbaka! Jag bli galen, abstinens. Gaah!

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback