cykelpremiär?

2011-04-16 @ 08:13:45 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Tösan önskar cykelpremiär idag och vet ni… jag tror jag håller med. Risken för att snön och isen ska ta över gågatorna igen är minimal.
Men innan vi plockar fram cykeln och trehjulingen måste vi till affären och införskaffa oss en hjälm till lilla Bobo! En barnhjälm med grönt spänne är det som gäller nu för tiden, om jag inte missminns mig helt. Vi har faktiskt några gamla hjälmar här hemma men dem har så pass många år på nacken så jag tror de har gjort sitt. Materialet på hjälmarna försämras med åren och då är det inte säkert att de klarar av att stå emot en rejäl smäll. En ordentlig hjälm är en billig livsförsäkring för små vingliga nybörjarcyklister!

 

 



Själv är jag stenhård. Inte en meter utan cykelhjälm. Inte ens med kickboarden. Det ska vara lika självklart som att andas medan de är så här små, medan de är mitt ansvar.


Kommentarer

Postat av: lina

hej, du skriver du är stenhård med cykelhjälm. har du själv hjälm?



syns ej iallafall på bilden.

2011-05-04 @ 19:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback