Lördagar

2011-04-17 @ 07:01:53 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Lördagar är underbara, tycker ni inte? Förut, när jag var mammaledig, kunde jag inte uppskatta dessa underbara dagar men nu… Nu är det veckans höjdpunkt. Man behöver inte stiga upp för att passa tider, man behöver inte lägga sig för att orka upp i tid och man har hela dagen till sitt förfogande. Att bestämma över helt själv. I love it!

Lördagarna i denna familj består vanligtvis av familjetid. Dagen börjar alltid med en gemensam frukost (om inte någon av föräldrarna fått sovmorgon). Som exempel kan nämnas att vi igår åt pannkaka, skivade frukter med juice och kaffe. Förmiddagen spenderas vanligtvis utomhus. Igår inhandlade vi hjälmar och tog ut cyklarna. Eftermiddagen flyter gärna förbi i goda vänners sällskap, gärna utomhus då också. Gårdagens eftermiddag spenderades hos barnens farbror där vi grillade korv tillsammans med ett gäng goa människor. På kvällarna, efter att barnen gått och lagt sig, spenderar jag och Goben lite tid tillsammans framför tv:n. Det brukar vara det enda man orkar göra efter dessa dagar. Fast igår rastade jag promenadskorna innan vi slog oss ner för att titta på V. 


Frukost




Förmiddagen


Eftermiddagen


Mer bilder hittar ni på pix!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback