Vattenpölar

2011-04-19 @ 08:47:56 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag passar talesättet: Är huvudet dumt så får kroppen lida. Eller nej, det var lite väl starkt. Snarare: Är huvudet glömskt så får benen springa!
När vi kommit till förskolan insåg jag att jag glömt galonkläderna hemma. Bobo hade möjligtvis klarat sig utan men inte tösan. Tösan är som en fisk. Det räcker inte med att hoppa och stå i vattenpölarna. Man ska sitta i dem. Och helst av allt ligga i dem.
Och ja, jag låter henne göra det. Först informerar jag om att vattnet är kallt och blött vilket kommer leda till att hon blir kall och blöt. För det mesta struntar hon i det och blöter ner sig själv från topp till tå.

 


Tösan när hon var mindre


Hur som helst så blev det två svängar till fsk för min del!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback