Snart flyttar vi!

2011-08-01 @ 12:49:20 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Då är det bestämt. Allt är klart. Om 16 dagar flyttar vi!
Kan ni tänka er? Som jag har väntat och längtat. Ja jag har till och med varit så orolig att jag har haft ont i magen över det här med lägenheten och nu är det klart! Hyresvärden skulle skicka kontraktet med posten så vi borde ha det om ett par dagar. Vilken lättnad. Vilken glädje!

Ni som känner mig ordentligt vet att jag måste vara ute i god tid. Ni vet att jag inte klarar av ”sista minuten” grejer. Och det betyder att vi kommer få leva med flyttlådor omkring oss från och med nu. Jag menar det här är ingen liten flytt, det är inte som att vi ska två kvarter bort! Nej här måste rensas och gås igenom. Här ska väljas och funderas och övervägas. Inget onödigt får följa med. Inga ”det kan vara bra att ha” grejer kommer åka ner i lådorna om jag får bestämma. Vi måste ju försöka få plats med allt som ska med i så få bilar som möjligt!
Barnens böcker måste gås igenom. De har 4 hyllplan böcker och minst 1/3 saknar en sida eller två eller tre eller alla! Och alla DVD filmer som är så repiga att de inte går att se. Och alla kaffekoppar som saknar öra, är kantstötta och missfärgade. Och alla leksaker, pussel som saknar bitar, spel som saknar pjäser, spädbarnsskallror, enstaka byggklossar och ja jag vet inte allt vad det är. Och alla kläder och alla smycken och alla allt! Ja ni förstår ju att jag kommer ha fullt upp här hemma. Goben kommer självklart hjälpa till efter bästa förmåga. Men han är ju en sådan där! Ni vet en sådan där som måste spara på allt. För det kan ju vara bra att ha. Någon gång (ja vi har haft nytta av mycket som jag velat slänga men det få ni inte berätta för honom!).

Som ni förstår så kommer vi inte få med allt själv i vårbil. Därför lutar det är att hyra en (eller två) skåpbil, eller var det paketbil eller en lite lastbil? Ja hur som helst så lutar det åt att vi hyr någonting att frakta grejer i. Vi kommer behöva lite hjälp med att bära grejer och att köra så om du är intresserad av att dra en sväng till Umeå på några veckor så hör av dig!


Kommentarer

Postat av: camilla'

kan knappt fatta det, ni har ju pratat om det så länge och vi har ju vetat om det, men endå känns det så plötsligt(!!) och som att det kommer ur ingenstans :(( Usch vad jag kommer sakna er :((((((((((

2011-08-02 @ 20:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback