Umeå

2011-08-28 @ 14:22:21 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Nu befinner vi oss i Umeå. Det finns en hel del att berätta och massvis med bilder att visa. Och det finns miljoner saker vi måste göra, ta reda på och fixa innan skolan börjar och innan vi kan känns oss helt hemma här. Tiden behöver helt enkelt prioriteras. Inläggen kommer i omgångar. Det skulle hur sim helst bli för rörigt att skriva om allt rakt upp och ner!
Just nu är jag sjuk, igen. Halsfluss 2.0. Dock inte lika illa som sist.
Jag är endå i behov av vila och kommer antagligen sitta här en hel del. För rastlös för sängen men för slutkörd för ordentlig fysisk aktivitet.


Idag fick vi äntligen internet. Redan innan flytten visste jag att vi skulle vara utan internet ett tag. Och efter att ha funderat på det tänkte jag att det skulle vara rätt skönt, inga problem liksom. Jag har klarat mig utan bloggen, utan facebook och allt annat. Men vissa saker … Helt plötsligt blev det jobbigt och krångligt att kolla bankkontot, att ta reda på telefonnummer och lokalisera gator och adresser. Helt plötsligt fick vi börja använda bankomater för att få ut kontoutdrag, saldo på papper, och besöka turistbyrån för att hämta papperskartor!


Hissen här hemma, vi får trycka på nr 6!



Området kring huset


Vi bor i huset som syns på bilden



Kommentarer

Postat av: Annlo

Åh som vi saknar er! Tur att det inte är såååå långt!

2011-08-28 @ 15:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback