Bajs!

2011-12-13 @ 09:37:57 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

GAH vilken skitmorgon jag har haft!
Igår snöade det, som jag nämnt tidigare, mer eller mindre hela dagen. På kvällen började det regna och så har regnat hela natten. Vilket jag är väldigt säker på då jag inte fått sova så mkt inatt. Sedan fortsatte regnet under morgonen. Lägg sedan till att de inte verkar prioritera snöröjning i ”mitt kvarter”.  Men jag var tapper och klädde på oss och drog ut med barn och barnvagn. Och puttade och knuffade och kämpade. Det var asfalt, vattenpölar, is och någon slags vatten-snö-is blandning om vartannat. Och när jag kämpat på halvvägs till ica så gav vagnen upp och rasade ihop!
Den har varit racklig länge och det var väl egentligen bara en tids fråga. Men usch så less jag blev. Där stod jag med två barn, regn, en tid att passa och en vagn som inte gick att fälla upp igen.
Så vi vände om och gick hem igen. För utan vagn tar vi oss ingenstans i den här stan.   

Så idag blev en hemmadag. Nu har jag nog lyckats fixa ihop vagnen igen. Men jag vågar inta ta ut den förrän vägarna smält upp lite till. Risken finns ju att skiten rasar ihop igen om den utsätts för samma påfrestningar som imorse.  Förhoppningsvis har det smält tills imorgon, de har ju lovat plusgrader hela veckan.  
För imorgon måste jag på skolan, på labben.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback